Monday, December 10, 2018

Balm Calm Penyelamat di Kem Anak Kusoleh Solehah

بسم الله الرحمن الرحيم

Minggu lepas dan minggu ini ummi terlibat dengan Kem Anak Kusoleh Solehah di masjid kampung. Seramai hampir 100 orang anak kampung terlibat dalam program ini. Umur peserta antara 3 hingga 17 tahun.     

Setiap hari, okay sahaja anak-anak yang ikut bersama. Tapi, hari ini anak kecil ummi mula meragam menangis di tengah-tengah peserta. Huhu. Puas dipujuk. Tak mahu juga. Ummi fikir juga apa yang tidak kena?

Akhirnya ikhtiar akhir, sapukan balm Calm pada anak. Memang ummi sapu lebih sikit (geram kot. Huhu.. tak baik ummi ni) pada belakang telinga, tulang belakang, pergelangan tangan dan tapak kaki. Hidung pun ummi sapu sebab anak suka bauan Calm.



Lepas sapu, anak terus diam. Masya Allah, tak percaya rasanya. Dia terus bertenang dan duduk sebelah ummi sepanjang ummi mengajar. Allahu Allah, tiada daya dan upaya melainkan kuasa-Nya.

Balik dari masjid, ummi teringat nak lihat kandungan balm Calm. Apa yang "magic" sangat anak yang tantrum tiba-tiba duduk baik sahaja?



Ada 8 jenis essential oil di dalam balm Calm dan salah satunya ialah Orange yang berfungsi :



1) Menghapuskan toksin dalam badan
2) Menaikkan mood
3) Mengeluarkan dari tekanan dan kemurungan 
4) Bersifat antioksidan
5) Membantu lebih fokus dan produktif                                                                                                 
Sekarang sudah tahu salah satu kandungan Calm Time. Untuk 7 lagi bahan essential oil, boleh baca di sini --> Calm Time Balm. Sekarang memang Calm sentiasa dibawa ke mana-mana ;)

Nak cuba balm Calm? Boleh roger ummi ya.

Ummi Aina.

No comments:

Post a Comment